Mar 14, 2011

"I Love U,Allah!"

Posted by Nisa' Selangor at 11:30 AM
video
~ Berubah ~



Wahai Allah yang Maha Lembut..
Wahai Allah yang Maha Luas Pandangan Rahmatnya..

Hatiku kini ntah kenape semakin banyak koyaknye..
2 bulan lepas ade 1 tempat koyak + 1 tercarik-carik siket..
Sebulan lepas bile aku scan, dah bertambah jadik 3 tempat koyak pulak..
Pastu aku plaster la kat tempat-tempat koyak tu..tapi Engkau tahu tak? Plaster tu tak nak lekat pulak..selalu tertanggal-tanggal...



Wahai Allah yang Maha Melihat..
Wahai Allah yang Kaya dengan sifat Pemurah...

Selalunya dulu-dulu aku rajin jugaklah gosok hati aku ni dgn kalamMu,
biasenye waktu Maghrib (paling kokak la..)
Tapi la ni bukan kate waktu Maghrib, kekadang tu buat Maghrib pong dah nak penghujung sangat-sangat,
Tak sempat la pulak nak bukak Kalam itu sebab aku sibok nak bersiap pergi miting pulak lepas tu..
Padahal aku tau, Engkau sangat cinta dengan hambaMu yang suka solat awal waktu..
Dan Engkau sangat rapat dengan hambaMu yang selalu panggil-panggil namaMu..
Tapi aku..??
Aku rase 'cahaya' aku macam malap je..

hmmm...Engkau 'nampak' aku tak ek?
mmmm....aku ni layak ke nak minta-minta dengan Engkau?

mmmm....




"Wahai Allah yang Maha Mengetahui segala sesuatu yang nyata & tersembunyi,
Engkau bersihkanlah hatiku dari sebarang keretakan akibat hal-hal dunia yang banyak kelalaian,
Engkau ringankanlah tubuh badanku untuk melakukan taat setia kepadaMu serta kebaikan-kebaikan untuk rapat kepadaMu..

Wahai Allah yang menggerakkan hati-hati manusia,
Engkau arahkanlah hatiku kepadaMu..Ya Allah...
Engkau bimbinglah diriku untuk menujuMu..Ya Allah...
Engkau peganglah hatiku supaya jiwaku sentiasa terang bercahaya..Ya Allah...


Wahai Tuhan penerima taubat..

Aku tahu aku seorang pendosa..
Aku tahu aku seorang yang menzalimi diri...

Maafkan diriku Ya Allah..
Ampunkan dosa-dosaku Ya Allah..

Sesungguhnya aku dah takde tempat lain dah...
Aku tak ade sesiapa pun yang aku boleh mengadu, meminta atau tunduk melutut mintak ampun..

HanyaMu Ya Allah...

Allahu robbi...."



Luahan rasa Hamba Mu yang kerap berulang dosa :'(

2 comments:

Admin on March 14, 2011 at 1:07 PM said...

p/s: lupe nak habaq, siler baca dis artikel sambil dgr lagu Berubah ye.klu susah nk donlod, siler klik lagu kt list track sebelah kanan ni,then search 'Berubah' by Edcoustic

;)

Jamal Ismail on October 28, 2015 at 9:30 PM said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini JAMAL ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI MAULANA IBRAHIM yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI MAULANA Ibrahi di 0823-85950389 Untuk yg di luar indon telefon di +62823-85950389, Atau >> KLIK DISINI <<
saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.






Penarikan Uang Ghaib Oleh KIAY MAULANA IBRAHIM
1.UANG SUKARNO TERLIPAT SENDIRI
2.MUSTIKA BESI ANTI KULIT/CUKUR
3.MUSTIKA MANUSIA ANTI KULIT/CUKUR
4.MUSTIKA MERAH DELIMA ANTI KULIT/CUKUR
5.MUSTIKA KERIS BERDIRI ANTI KULIT/CUKUR ATAU MUSTIKA APA SAJA YG PENTIG PUNYA KEKUATAN/KE AMPUHAN,JIKA BERMINAT >> KLIK AKI MAULANA DISINI << ATAU HUB:AKI MAULANA IBRAHIM TLP.0823-85950389 TRIMA KASIH

Post a Comment

Skim Mesra Usia Emas (SMUE)

Skim Mesra Usia Emas (SMUE)
Anugerah khairat kematian sebanyak RM 2,500 tanpa mengira jantina, kaum, agama, fahaman politik, status ekonomi dan tahap sosial. PERCUMA! Anugerah istimewa Kerajaan Negeri Selangor untuk WARGA EMAS dan OKU

Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS)

Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS)
Kerajaan Negeri Selangor akan menghadiahkan tabung simpanan sebanyak RM 100.00 bagi setiap pendaftaran TAWAS yang berjaya. Pada usia 18 tahun, anak-anak ini berpeluang menerima RM 1,500.00 seorang hasil daripada pelaburan dalam TAWAS.

Wanita Selangor

Wanita Selangor
Kembalikan rasa hormat dan hak kesaksamaan kepada wanita demi pemulihan keselamatan sosial

Ibu Tunggal Selangor (ITS)

Ibu Tunggal Selangor (ITS)
Salah satu objektifnya ialah sebagai sumber penyelaras dan perlaksanaan kursus-kursus kemahiran dan peningkatan pengetahuan bagi meningkatkan pengupayaan kapasiti (capacity building) ibu tunggal dan keluarga.

Skim Mikro Kredit Selangor (SkimSel)

Skim Mikro Kredit Selangor (SkimSel)
Skim Mikrokredit Selangor (SkimSel) ditubuhkan pada 8 Julai 2010 di bawah Yayasan Dar Al Qard Al Hasan Selangor (YDAQAHS). Objektif penubuhannya ialah untuk mengurangkan isirumah miskin terutamanya di luar Bandar. SkimSel mengamalkan kaedah pemberian pembiayaan yang mudah, berpenyeliaan rapi dan berasaskan pematuhan disiplin kredit, tanpa cagaran, tanpa penjamin dan tanpa tindakan undang-undang.

nak kongsi petua/tips? emailkan kepada kami di teampronisa@gmail.com

Sape kate hampas kopi useless? Eh eh..korg jgn buang dulu hampas tu. Ia amat brguna utk mndapatkn wajah/kulit yg halus & bersih. Caranya, ambil hampas trsebut & tonyoh kt muka selama 10 min. Kemudian cuci dgn air bersih + selawat + doa penerang hati. Boleh amalkn setiap pg. Insyaallah licin & segar. Org pun sedap memandang. Boleh try sbg scrub bdn juga..(yg ini sy belum prnh try.sape2 yg prnh try,leh share keberjayaannya.hehee). Sy prnh cuba ms skolah dulu tp kt tgn la..(terkebetulan). Member skolh tegur tgn sy halus. Sy pelik jg sbb sy mmg x pakai lotion apa2. Just share dgn mereka, ramas2 la dgn hampas kopi. Nnt licin r...hehee... Kirenye ini backup utk cover line la klu mak mertua pelik tgn kta halus...hahaa..(pecah rahsia aku!!) kihkihh :) Slamat mencuba! ;)
 

Nisa' Selangor Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei